مهدویت ( مدعیان دروغین )

براي دانلود كردن فايل، روي آيكون كليك راست نموده و گزينه ...Save Target As را انتخاب نماييد.

مهدويت (مدعيان دروغين) WMV  حجم فايل  زمان فايل
دانلود
1- فايل اول 30.05 MB 29:34
Rightclick -> Save target as ...
2- فايل دوم 28.3 MB 09:33
Rightclick -> Save target as ...
3- فايل سوم 64.0 MB 46:41
Rightclick -> Save target as ...
4-فايل چهارم 71.5 MB 24:37
Rightclick -> Save target as ...
5-فايل پنجم 15.9 MB 4:35
Rightclick -> Save target as ...
6- فايل ششم 4.67 MB 3:37
Rightclick -> Save target as ...
7- فايل هفتم 8.24 MB 2:30
Rightclick -> Save target as ...
8-فايل هشتم 14.01 MB 4:46
Rightclick -> Save target as ...


اِنا لله و اِنا اِلیه راجِعون


 

انتقل  الی رحمة الله شاعر اهل البیت و امیر الابوذیة ،الملا فاضل السکرانی عن عمر یناهز التسعین فی مدینة الفلاحیة مساء یوم السبت ۱۶ من شهر ربیع الاول سنة ۱۴۳۴ ه.ق .
الشاعر الملا فاضل بن یعقوب السکرانی الطائی شاعراً مجیداً من أشهر شعراء الأهواز ولد فی الفلاحیة سنة ۱۳۴۰ هـ.ق الموافق سنة ۱۳۰۲هـ.ش و هی مدینة تاریخیة لم تخلو عبر تاریخها من الأدباء و الشعراء والمؤرخین و اللغویین ابرزهم ابن السکیت الدورقی و الحاج هاشم الکعبی الدورقی و غیرهم. کان شاعرنا الفقید منذ طفولته مولعاً بالشعر والأدب و یحضر الأحتفالات الأدبیة التی تقام بالمناسبات و یسمع من شعرائها و أدبائها الأناشید الأدبیة والتواشیح الدینیة. نظّم الشعر فی مبکر عمره و هو فی سن الحادی عشر حتى اصبح شاعراً کبیراً و تفنن فی نظم الابوذیة حتى سمی بأمیر الابوذیة. و قد تجاوزت شهرته الحدود الإیرانیة، فشعره فی غایة الحسن و الجمال من حیث النظم الفنی و الصور الشعریة الجمیلة حتى بلغ مستواه الفنی إلى ما انشده کبار الشعراء فی الوطن و خارجه على رقة و عذوبة اشعاره الشعبیة. وصل الیه الشعر وراثة من ابیه و مجالسته مع الأدباء و انتقل إلى ابناءه. له أکثر من ۲۵۰۰ بیت شعر فی الوجدانیات و الاخلاقیات و الاجتماعیات و الهجاء و الرثاء.
نعزی جمیع محافظة خوزستان بهذا المصاب الجلل،سائلین الباری الرحمة و الغفران لشاعرنا الفقید و الصبر و السلوان لعائلته و جمیع محبینه فی جمیع مدن خوزستان و محبی اهل بیت الرسالة.(علیهم الصلاة و السلام) .آخر ما کتبه شاعرنا الادیب ملافاضل :

سیری برکب شعری و لا احدی         و احس اگضی بظهر سبتی و لا احدی

ابات اتحلم بموتی و لحدی    الحلم ماهو  حلم بل علم لیه


الفاتحه

محمد بن حنفيه

نخستين کسي که در اسلام مهدي موعود (عج) معرّفي شد، «محمّد بن حنفيّه» فرزند امير المؤمنين علي عليه السّلام بود. بعد از شهادت حضرت سيّد الشّهداء فرقه اي قائل شدند به اين که، «محمّد بن حنفيّه»، حضرت قائم (عج) و وصيّ علي بن ابيطالب عليه السّلام است و اينکه هر کس با ايشان مخالفت کند، کافر و مشرک است، هممچنين معتقد بودند که وي مختار را بر عراقين، کوفه و بصره، بعد از کشته شدن امام حسين عليه السّلام والي نمود و به دستور خونخواهي حسين عليه السّلام و کشتن قاتل او و جستجوي آنها در هر کجا باشند، مذهب وي شناخته شد، «مختاريّه» ناميده و «کيسانيّه» خوانده شد. عاقبت «محمّد بن حنفيّه» در محرّم سال 81 هجري در مدينه وفات يافت. پس از مرگ او اصحابش سه فرقه شدند و هر کدام ايده اي جداگانه داشتند: فرقه اي مي گفتند که وي، مهدي موعود (عج) است و او نمرده و به زودي رجعت مي کند. دسته اي ديگر قائل به الوهيّت او شده و اينکه وي زنده و در کوه رضوي مقيم است. فرقه اي ديگر قائل به مرگ او شد و پسرش «ابو هاشم بن محمّد» را مهدي موعود مي دانند و با او بيعت کردند که اين فرقه از شيعه را «هاشميّه» ناميده اند.

ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) مبارک



(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29086alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29086alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29086alsh3er.gif
(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29087alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29087alsh3er.gif
(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29088alsh3er.gif
(¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29092alsh3er.gif  (¯`·._.·[ .● مسجات الله الاكبر 29092alsh3er.gif
میلاد دو نور ( حضرت محمد ص و امام جعفرصادق ع )

بر همه ی مسلمانان جهان مبارک

سؤالات تست درس دهم ...

25 سؤال درس دهم دین و زندگی (1)

برای دیدن سؤالات فایل ذیل را دانلود نمایید :

دریافت فایل


در فایل ذیل  نیز می توانید 21 سؤال با پاسخ

تشریحی را ببینید و دانلود نمایید :

دریافت فایل

علایم حتميه ...

علایمی که بيانگر ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) مي باشد، دو قسم است: يکي علایم حتميّه و ديگري علایم غير حتميّه. برخي از علایم حتميّه بدين ترتيب است: خروج دجّال، صيحه و نداء آسماني، خروج سفياني، فرو رفتن لشکر سفياني در بيداء، قتل نفس زکيّه، خروج سيّد حسني، ظاهر شدن کف دستي در آسمان، کسوف آفتاب در نيمه ماه رمضان و خسوف ماه در آخر آن ...

هفته ی وحدت مبارک

ماه فرو ماند از جمال محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتى نیست
در نظر قدر با کمال محمد
میلاد نور مبارک
http://delkok.com/images/Vahdat.jpg


هفته پرشکوه وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب ، حضرت امام خمینی (ره) است . پیام هفته وحدت این است که مسلمانان همه با هم برادرند. پیام هفته وحدت این است که با دست اتحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت ، مجال از تفرقه افکنی بیگانگان بگیریم و در سایه قرآن کریم وسنت و سیره رسول اکرم (ص) وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم و درسایه امامت و ولایت ، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم و جز در مقابل خدا و رسولش برای کسی سر خم نکنیم. هفته وحدت ، ایام شادی بخش مسلمانان و ولادت باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) است و بسیار به جاست که مسلمانان ، نغمه های تازه ای آغاز کنند و به سمت همگرایی و اتحاد گام بردارند.

چگونه نماز شب بخوانم ؟ ( پاسخ به سؤال یک دانش آموز عزیز )


پاسخ :

یک نماز شب ساده و آسان چنین است:

چهار نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نافله شب،

بعد یک نماز دو رکعتی به نیت نماز شفع،

بعد یک نماز یک رکعتی به نیت نماز وتر.

که مجموعا 11 رکعت می شود.

ادامه نوشته

دانلود رایگان آموزش تصویری تجوید قرآن کریم

 

دانلود رایگان نرم افزار آموزش تصویری تجوید قرآن کریم : سایت تخصصی نرم افزار مذهبی و اسلامی موبایل و رایانه اینبار نرم افزار رایگان اموزش تصویری تجوید قرآن کریم را برای دانلود قرار داده است . در این نرم افزار اسلامی شما آموزش صحیح تجوید و تلفظ قران را خواهید اموخت . قابل ذکر است که این نرم افزار تقریبا ۲۶۰ مگابایت می باشد .

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله می فرمایند : هـیـچ زن و مرد مؤمنى از آزاده و برده نیست، مگر اینکه از طرف خداوند بر او حق واجبى است و آن این است که باید (به اندازه توانش ) قرآن بیاموزد. حضور تمام کاربران محترم سایت راسخون سلام عرض می‌کنیم. قصد داریم در راستای اعتلای فرهنگ قرآن کریم دست به کار آموزش این کتاب زندگی ساز شویم. بنابراین قدم دوم را به آموزش تجوید قرآن مجید اختصاص دادیم.این مجموعه بصورت متحرک سازی شده و به شیوه ای جذاب ،تجوید مقدماتی قرآن کریم را در ۱۰ جلسه به شما آموزش می دهد.

عناوین این آموزش:
-مقدمه
-صفات اصلی
-صفات فرعی
-روشهای قرائت قرآن
-ادغام
-احکام نون ساکنه و تنوین
-احکام میم ساکنه
-احکام غنه
-احکام مد و قصر
-وقف و ابتدا

دانلود نرم افزار آموزش تصویری تجوید

سایت منبع : راسخون

آزمون نوبت اول دین و زندگی (3) دی ماه 92


سؤالات آزمون نوبت اول دین و زندگی (3)

دبیرستان شهید ممبینی شهرستان شادگان

دی ماه 92 ، سوم تجربی 1 و 2

دریافت فایل

دریافت فایل


نمرات نوبت اول سوم تجربی 1 و 2 اضافه شد !

بفرمایید ادامه مطلب :

ادامه نوشته

آقای آلناصر دانلود بفرمایید !



بفرمایید ادامه مطلب :

ادامه نوشته

ابن خلدون

هيچ کس از سنّي و شيعه، منکر اين نيست که موضوع حضرت مهدي (عج) موضوعي است که پيامبر از آن خبر داده و اوست که پرچم اسلام را در روي کره ي زمين افراشته مي کند و عدالت، سرتاسر جهان را فرا مي گيرد. تنها «ابوزيد عبدالرحمن بن محمّد» معروف به «ابن خلدون» از بزرگان و حکما و مورّخان معروف متولد 732 هـ.ق در تونس و متوّفي 806 يا 808 هـ.ق است که در مقدّمه ي تاريخ خود، احاديث مربوط به امام زمان (عج) را با حديث بي اساس و مجعولي که مي گويد: «لامَهْدي اِلاّ عيسي بْنِ مَرْيَم: مهدي جز حضرت عيسي بن مريم نيست»مورد ايراد قرار مي دهد. چون در عصر «ابن خلدون» نظر به شرايط خاصّي که در جهان اسلام پيش آمده و تب مهدي پرستي بالا گرفته بود، افراد فرصت طلب براي پيشبرد اهداف خود از عنوان مهدي موعود استفاده مي کردند. لذا «ابن خلدون» به خاطر سوء استفاده از اين حقيقت، به خود عقيده نيز، بي اعتقاد شده و در صحّت احاديث شبهه کرده است. او فصلي از کتاب خود، بالغ بر 20 صفحه را به بحث درباره ي مهدويّت و انتظار مردم درباره ي منجي موعود، اختصاص داده است. وي به نقل و نقد احاديث سي و شش گانه اي که بزرگان علم و حديث آنها را درباره ي ظهور حضرت مهدي (عج) يادآور شده اند، پرداخته است. البتّه او به شهرت اين احاديث اعتراف کرده است و انگيزه ي مخالفت او، با اين احاديث تعصّبهاي خاصّ مذهبي و پاره اي از مصلحت انديشيهاي بي دليل است. برخي گفته اند؛ تحليل سياسي از مقدّمه ي او گوياي اين است که انکار او جنبه ي سياسي دارد، زيرا در برابر فاطميين که ادّعاي مهدويّت کرده بودند، او هم انکار مهدويّت نموده است. امّا بزرگان، پيشوايان و دانشمندان اسلام گفتار او را ردّ کرده اند. بخصوص «ابن عبدالمؤمن» که کتاب ويژه اي نوشته و سي سال قبل در شرق و غرب انتشار يافته است.

چهار كتاب اصلی حدیثی شیعه (كتب اربعه)


«كتب اربعه» یا «اصول اربعه» عنوان چهار كتاب مهم حدیثى شیعه است. از این كتابها در اصطلاح عالمان متأخر با عنوان «جوامع حدیثى متقدم» یا «جوامع اولیه» نیز یاد شده است. این چهار كتاب عبارت‏نداز:

1. الكافى، نوشته‌ی محمد بن یعقوب كلینى (متوفاى 329ق).

2. مَن لا یَحضُرُهُ الفَقِیه، تألیف محمدبن على بن بابویه، معروف به شیخ صدوق (متوفاى 381ق).

3. تهذیب الاحكام ، نوشته‌ی محمد بن حسن طوسى، معروف به شیخ الطائفه (متوفاى 460ق).

4. الاستبصار فِیمَا اختُلف مِن الاخبار ، تألیف شیخ الطائفه.

این كتابها شامل 46775 حدیث است كه كافى با 18543 حدیث، مفصل‏ترین، و استبصار با 6437 حدیث مختصرترین آنها است.

نزدیكى دوران زندگی نویسندگان این چهار كتاب به عصر امامان معصوم – كه درود خدا بر آنان باد - ؛ شخصیت علمى و آگاهى گسترده آنان از احادیث؛ شیوه فصل بندی احادیث و جامعیت كتابهاى فراهم آمده، ارزش و اعتبارى ویژه، در مقایسه با سایر آثار روایى، به آنها بخشیده است، به گونه ‏اى كه عالمان شیعه از آغاز تاكنون شروح بسیارى بر آنها نوشته‏ اند.

اسماعيل نوبختي


«ابوسهل، اسماعيل بن علي نوبختي»، از دانشمندان بزرگ شيعه بوده که در سالهاي 237 تا 311 هجري قمري مي زيسته است. وي يکي از متفکّران و متکلّمان برجسته جهان تشيّع، در قرق سوّم، است که او را در شمار «فلاسفه ي شيعه» ثبت کرده اند. از وي بيش از 30 تأليف، در رشته هايي چند از علوم عقلي کلامي و تحقيقي بر جاي مانده است.اين عالم فيلسوف و متفکّر بزرگ، از اصحاب حضرت امام حسن عسکري عليه السلام و آخرين کسي است که در عهد آن حضرت، به ديدار حضرت ولي عصر عليه السلام نائل شده است. «ابوسهل» در واپسين لحظات زندگي حضرت عسکري عليه السلام به ديدار امام رفت و در حالي رسيد که امام مي خواستند کاسه اي را که در آن مَصْطَکي (چيزي شبيه سَقّز که از ساقه ي درخت مصطکي بيرون مي آيد) با آن جوشيده بود ميل کند و از شدّت بيماري قادر نبودند و از فرزندش حضرت مهدي (عج) خواستند که او را ياري کند. حضرت قائم (عج) کاسه را به دست مبارک گرفته، پدر بزرگوارش را ياري کرده تا آن را تناول فرموده است. آنگاه فرمود: «مرا آماده ي نماز کنيد» حضرت حجّت (عج) ايشان را ياري کرد تا اينکه وضو ساخت و خطاب به فرزند بزرگوارش فرود: «مژده باد تو را، فرزندم! تو «صاحب الزّمان»، «مهدي» و «حجّت الله» در روي زمين هستي. تو پسر و جانشين من هستي...» ابو سهل مي گويد: «سخنان امام حسن عسکري عليه السلام پايان يافت و همان لحظه جان به جان آفرين تسليم کرد.» (بحار الانوار، ج 52، ص 16)

آغاز امامت حضرت حجة بن الحسن مهدی امت(عج) مبارک

 

«غيبت» در اصطلاح براي کسي استعمال مي شود که مدتي در جايي حضور دارد و پس از آن در آن محل حاضر نمي شود و در فرهنگ «مهدويّت» به پنهان شدن حضرت مهدي عليه السلام از ديدگان مردم گفته مي شود. غيبت را مي توان در اينجا به سه معنا تفسير کرد: اول اینکه آن حضرت در درون جوامع بشري زندگي نمي کند و در دسترس مردم نيست که بسان ديگر انسان هاي عادي هرکس خواست او را ببيند و آشنا و بيگانه و دوست و دشمن او را ملاقات کنند. دوم اینکه حضرت مهدي عليه السلام در ميان همين جامعه و همين انسان ها است؛ اما به قدرت خدا، هرگاه اراده کند از برابر چشم ها ناپديد مي گردد و ديدگان مردم - با اينکه آن حضرت موجود و حاضر است - او را نمي بينند؛ همان گونه که موجودات ديگري چون فرشتگان، ارواح و جن را نمي بينند و سوم اینکه غيبت پنهان بودن حضرت از نگاه معرفتي انسان ها است، به اين معنا که آن حضرت را مي بينند ولي نمي شناسند.

آزمون نوبت اول فلسفه ی اسلامی سال 92


سؤالات آزمون نوبت اول فلسفه ی اسلامی سال چهارم انسانی

دبیرستان ولایت شهرستان شادگان

دریافت فایل

دریافت فایل

 کلید سؤالات


نمرات کتبی نوبت اول افزوده شد !


ادامه نوشته

القاي ترس در دل دشمنان

خداي جهان آفرين در قيام جهاني حضرت مهدي عليه السلام، ترس و دلهره را بر قلب کافران و مشرکان و ستمگران حق ستيز خواهد افکند و آنان قدرت تصميم گيري و مخالفت را از دست خواهند داد. بر اساس اين باور، هيچ مانعي ندارد که يکي از امدادهاي غيبي خداوند براي حضرت مهدي عليه السلام رعب و ترس باشد که خداوند در دل دشمنان مي اندازد؛ همان گونه که در روايات بسياري بدان تصريح شده است. امام باقرعليه السلام در اين باره فرمود: «قائم ما منصور به رعب (ياري شده با القاي ترس در دل دشمنان او) است». (کمال الدين و تمام النعمة، ج 1، ص 330، ح 16)

شهادت امام حسن عسکری (ع) تسلیت




قبر مطهر تو اگر چه خراب شد

یا بر حریم تو ستم بی حساب شد

و آن دلربا ضریح نهان در تراب شد

هرچند قلب شیعه از این غم کباب شد

هر روز قبۀ تو فروزنده تر شود 

جاه و جلال و مرتبه ات زنده تر شود

«  حاج غلامرضاسازگار  »

دعوت به شرکت در پیاده روی عمومی !

اطلاعیه
باعرض سلام خدمت همشهریان گرامی شادگانی به عرض می رساند به مناسبت 9 ربیع الاول مصادف با 21 دی ماه سال روز امامت امام عصر (عجل) ساعت 9/30 صبح از محل حوزه علمیه این شهرستان تا مزار شهدای گمنام پیاده روی عمومی برگزار میگردد که همراه با اهداء جوایز از طرف بنیاد مهدویت شهرستان شادگان خواهد بود شرکت در این مراسم معنوی مایه مسرت خواهد بود باشد تا قلب آقا امام زمان(عج) شاد گردد.
بنیاد مهدویت شهرستان شادگـــــــان
______________
منبع :
وبلاگ پیام شادگان

دانلود رايگان کتاب الکترونيکی قرآن مجيد:



ParsQuran Daily Verse     ParsQuran Daily Verse 

ParsQuran Daily Verse    

براي ديدن عکسها روی آنها کليک کنيد

مشخصات برنامه:

  - نمايش متن تمامی سوره های قرآن
  - قرآن به سه زبان فارسی, عربي و انگليسی
  - قابليت چاپ کردن سوره ها
  - امکان جستجوی قرآن با وصل شدن به وبسايت پارس قرآن

برنامه را مي توانيد از اينجا دانلود کنيد:
دانلود برنامه برای Windows XP
دانلود برنامه برای Windows Vista


_______________

منبع :

http://www.parsquran.com

برگزاری مرحله ی دوم ضمن خدمت

باسمه تعالی

به إطلاع کلیه ی همکاران گرامی گروه معارف اسلامی ، دینی و عربی

 مربیان پرورشی و معاونان پرورشی می رسانم که مرحله ی دوم

ضمن خدمت روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته مصادف با مورخ

19 / 10 / 92 و 20 / 10 / 92 در محل کانون امام خمینی(ره)

برگزار خواهد شد .برای کسب إطلاعات بیشتر فایل ذیل را دانلود نمایید:

 مرحله دوم ضمن خدمت معاونين ومربيان پرورشي (601)

لغو دوره روزهای پنجشنبه و جمعه به دلیل لغو پرواز دکتر ایمانی !!!

نماز از دیدگاه امام سجاد (ع)


ابن دینار گفت : ‌من‌ ‌در‌ خدمت امام سجاد ( علیه السلام ) نشسته بودم که مردی وارد ‌شد‌ ‌و‌ بی ادبانه ‌به‌ امام ( علیه السلام ) گفت :
می دانی که چگونه نماز می خوانند ؟
من قصد کردم که ‌او‌ ‌را‌ بزنم ، ولی امام مانع ‌شد‌ ‌و‌ فرمود :
صبر کن ای ابا جازم ! که عالمان بردبارند .
آن گاه روی مبارک ‌به‌ سؤال کننده کرد ‌و‌ فرمود :

ادامه نوشته

نمونه سؤال آزمون دین و زندگی (4)


  نمونه سؤال آزمون دین و زندگی (4)

نوبت اول ، دی ماه 91

دبیرستان دکتر حسابی شادگان

دریافت فایل

آزمون پایانی نوبت اول دین و زندگی (2) دی ماه 92 + نتایج


سؤالات نوبت اول دین و زندگی (2) ، دوم ریاضی

دبیرستان شهید ممبینی شادگان ، دی ماه 92

 دریافت فایل

 

نمرات نوبت اول دوم ریاضی قرار داده شد !

ادامه نوشته

اصلاحات کتاب دین و زندگی سال چهارم چاپ 92


  فایل ضمیمه


_______________________

منبع :

http://cms.medu.ir/khouzrelig


بازديد دکتر عمادي رئيس مرکز سنجش از منطقه 7 آموزش و پرورش شهر تهران


دکتر عمادي رئيس مرکز سنجش در بازديد از هنرستان فني و حرفه اي شهيد چمران در منطقه 7 آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت اگر تغييرات و جابجايي در مديريت آموزشگاهي کمتر اتفاق بيافتد بهره وري در مديريت افزايش خواهد يافت و به همين دليل است که وزير آموزش و پرورش برموضوع مديريت آموزشگاهي توجه ويژه اي دارد.

ادامه نوشته

صندوق ذخيره فرهنگيان عضو جديد مي‌پذيرد!

 به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، اين صندوق در برنامه‌ريزي‌هاي خود به دنبال آن است تا فرهنگيان عضو، علاوه بر واريزي خود و واريزي دولت از سود قابل توجهي نيز كه ناشي از سرمايه‌گذاري‌هاي مؤثر است، بهره‌مند شوند.

اين امتياز تنها شامل اعضاي صندوق ذخيره فرهنگيان خواهد بود و فرهنگيان غير عضو، به نوعي خود را از اين امتيازها محروم كرد‌ه‌اند.

برپايه اين گزارش در حال حاضر معادل 28/1 از حقوق اعضاي صندوق همراه با معادل اين رقم از سهم دولت به حساب آنان در اين صندوق واريز مي‌شود.

هر چند بر طبق قانون مبلغ واريزي اعضاء تا 5 درصد قابل افزايش است و معادل اين درصد نيز بايد از سوي دولت به حساب آنان واريز شود، اما به‌رغم درخواست تعداد كثيري از فرهنگيان محترم، اين خواسته تاكنون محقق نشده و مديريت جديد صندوق در پي آن است تا در راستاي حراست حداكثري از حقوق معلمان به اين موضوع فعليت بخشد.

گفتني است هم اكنون بيش از 760 هزار نفر از فرهنگيان سراسر كشور عضو اين صندوق هستند و ميزان سرمايه صندوق نيز بيش از 6 هزار ميليارد تومان برآورد شده است.

فرهنگيان عزيز مي‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش منطقه‌ي خود، نسبت به ثبت‌نام براي عضويت در صندوق ذخيره فرهنگيان اقدام و همچنين درخواست كتبي خود را جهت افزايش ميزان واريزي به 5 درصد ارايه دهند.
__________________
منبع :
http://www.medu.ir

مبانی معرفتی مهدویت

این کتاب که اولین مجموعه از سلسله بحث‌های مولف در رابطه با مباحث مهدویت است، از خلال نصوص و روایات و با تبیین مبانی کلامی و عرفانی آن‌ها، سعی در تببین مبانی معرفتی مهدویت دارد. و شامل مباحث زیر می باشد:

امام‌زمان(عج)، قلب عالَم هستی

نحوه حضور حضرت حجت(عج) در هستی؟

نحوه ظهور حضرت‌حجت(عج) ؟

مقام و تأثیر حضرت حجت(عج)؟

امام‌زمان(عج)، مرشدِ سالکان حقیقی.


دانلود در قالب فایل جاوا ، حجم 1,03 مگابایت
___________________________
منبع :
http://farsiebook4mob.blogfa.com


سؤالات نهایی فلسفه و منطق دی ماه 92


سؤالات آزمون نهایی فلسفه و منطق سوم

ادبیات و علوم انسانی و علوم معارف اسلامی

تاریخ آزمون : 14 / 10 / 92

دریافت فایل

خسف بیداء

 

یکی از علایمی که برای ظهور حضرت مهدی به آن اشاره شده خسف بیداء است. واژه ی «خسف» به معنای فرو رفتن در زمین و «بیداء» نام منطقه ­ای بین مکه و مدینه است. از این نشانه به عنوان یکی از نشانه­ های حتمی ظهور یاد شده و در روایات متعدد به آن اشاره شده است. البته باید توجه داشت که این نشانه در کنار سایر علایم حتمی معمولاً ذکر می­ شود و یکی از پنج علامتی است که در روایات متعدد به عنوان 5 علامت قبل از ظهور از آنها نام برده شده است. در اکثر روایات فقط نام این نشانه ذکر شده و معمولاً از ویژگی آن چیزی به میان نیامده است و فقط در روایات محدودی به توضیح پیرامون آن پرداخته شده است.

منظور از این نشانه که حالتی اعجاز گونه دارد این است که لشگری از سفیانی به قصد جنگ با امام زمان علیه السلام عازم مکّه می­ شوند، و در منطقه ی بیداء به امر خدا به زمین فرو می­ روند . مرحوم نعمانی در کتاب غیبت خود در باب 14 حدیثی طولانی ذکر می­ کند. این حدیث که روایت 67 است دارای سندهای متعدد است و برخی از سندها معتبر می­باشند از امام باقر علیه السلام نقل شده که قسمتی از آن امام می­ فرماید «فَیَنزِلُ اَمیرُ جَیشِ السُفیانیَّ البَیداءَ فَنادی منادٍ مِنَ السَّماء : یا بَیداء اُبیدِی القَومَ. فَیَخُسِفُ بِهِمُ.... پس فرود می­ آید سپاه سفیانی در بیداء پس ندا دهنده­ ای از آسمان ندا می دهد: ای بیداء آن قوم را از بین ببر. پس آن دشت آنها را به درون خود می­ برد.

این علامت آنقدر مورد اعتماد علما و فقها بوده است که در کتب فقهی خود در باب صلوة در مکان مکروه به این مکان اشاره کرده و ضمن بیان کراهت نماز در آنجا اشاره کرده ­اند که لشکر سفیانی در این منطقه به زمین فرو می­رود.