سؤالات درس چهارم دین و زندگی (1) + پاسخ تشریحی


دانش آموزان عزیز سال اول متوسطه

دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع) 

می توانند برای دریافت سؤالات و پاسخ تشریحی

درس چهارم ، فایل زیر را دانلود نمایند :

دریافت فایل 


توجه ... توجه :

آزمون مستمر دین و زندگی (1) دبیرستان نمونه دولتی امام صادق (ع)که قرار بود روز چهارشنبه 29 / 8 / 92 برگزار شود به روز شنبه هفته آینده موکول شد .


پاورپوینت دین و زندگی سوم متوسطه


پاورپوینت های دین و زندگی سوم دبیرستان

 

فايل PowerPoint درس هاي 1 تا 12 دين و زندگيپايه سوم

قابل توجه دبیران محترم و دانش آموزان پايه سوم براي

مشاهده اطلاعات  به فايل هاي ضميمه مراجعه نماييد.

    Darse1-DinoZendegi3.ppsx

Darse2-DinoZendegi3.ppsx

Darse3-DinoZendegi3.ppsx

darse4-DinoZendegi3.ppsx

Darse5.ppsx

Darse6.ppsx
 
Darse7.ppsx
  Darse8-DinoZendegi3.ppsx
Darse9-DinVaZendegi3.ppsx
 Darse10-DinVaZendegi3.ppsx
  Darse11-DinVaZendegi3.ppsx
  Darse12-DinVaZendegi3.ppsx

________________

منبع : دبیرستان مفید

مجموعه سوالات امتحاني کتاب پيام هاي آسمان پايه اول متوسطه (هفتم)


مجموعه سوالات امتحاني کتاب پيام هاي آسمان پايه اول متوسطه (هفتم)
 درس اول  درس دوم  درس سوم  درس چهارم  درس پنجم

 درس ششم  درس هفتم  درس هشتم  درس نهم  درس دهم

 درس يازدهم  درس دوازدهم  درس سيزدهم  درس چهاردهم  درس پانزدهم

 درس شانزدهم        

آزمون آنلاین فیزیک ۱(اول عمومی)

تعداد :به صورت تصادفی ۲۰ سؤال به داوطلب ارائه خواهد شد.

محدودیت زمان پاسخ گویی ۴۰ دقیقه است .

محدودیت تعداد دفعات آزمون وجود ندارد(داوطلب میتواند هر چند بار که بخواهد آزمون دهد) 

در بار آزمون کارنامه مجزا ارائه می گردد.

همراه با پاسخ تشریحی.

برای ورود بر عنوان آزمون کلیک کنید/ لطفا دیدگاه تون از این آزمون ثبت بفرمایید.

فیزیک ۱-۱ نور هندسی۱(سایه،نیم سایه،و آینه ی تخت)

فیزیک ۲-۱نور هندسی۲(آینه ی مقعر و محدب)

فیزیک ۳-۱ نورهندسی ۳ (شکست نور و منشور)

فیزیک ۴-۱ نور هندسی ۴ (عدسی و دستگاههای نوری)

فیزیک ۱-۱ نور هندسی۱(سایه،نیم سایه،و آینه ی تخت)

______________________

منبع :

http://mostamar.ir/?p=184

فن پاسخ گویی به آزمونهای چهار جوابی


مقاله ای از مهندس دهقان

مسئله گزینش و انتخاب در دانشگاه ها از زمانی آغاز شد که تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بیش از ظرفیت این مؤسسات گردید. برای دانشجو از بین این داوطلبان لاجرم باید ملاکی بکار می رفت. در ابتدا چون کل تعداد داوطلب رقم چندان بزرگی را تشکیل نمی داد، از روش های معمولی امتحان که در کلاس های دبیرستان یا دانشگاه بکار می رفت استفاده می گردید، یعنی تعدادی سؤالات تشریحی یا انشائی به داوطلب داده می شد، سپس داوطلب به تفصیل به آن سؤالات تشریحی یا انشائی پاسخ می گفت، آنگاه ورقه ها بوسیله مربیان یا استادان دانشگاه تصحیح می گردید و بر اساس نمره ای که به داوطلبان داده می شد، تعداد لازم از بین آنان انتخاب می گردید. این روش امتحان کردن و گزینش ضمن اینکه دارای این فایده بود که از طریق سؤالات گسترده پاسخ یا تشریحی، یا انشائی اطلاعات نسبتاً جامعی در زمینه های درسی از داوطلب گرفته می شد، مشکلاتی نیز در بر داشت. یکی از مشکلات اینگونه امتحان کردن مسئله نظری بودن یا تقریبی بودن نمرات اینگونه امتحانات بود، بدین نحو که نظر تصحیح کننده در نمرات می توانست بسیار مؤثر باشد. علاوه بر این، مشکل بسیار مهم و اساسی اینگونه امتحانات که بتدریج جدی تر می گردید مسئله زمان لازم برای تصحیح و ارزشیابی آنها بود. بتدریج که تعداد داوطلب زیادتر می گردید این مسأله حادتر می شد، بنحوی که عملاً امتحان کردن از یک گروه چند ده هزار نفری با آن طریق غیر ممکن می شد. با توجه به مشکلات فوق، فکر استفاده از قالب های آزمون های بسته پاسخ، بویژه فرم های چند گزینه ای بتدریج قوت گرفت به نحوی که در کنکور سال ۱۳۴۲ برای اولین بار آزمون های چند گزینه ای برای انتخاب دانشجو مورد استفاده واقع شد و بتدریج استفاده واقع شد و بتدریج استفاده از این نوع آزمونها جایگزین روش های قبلی گردید(هر چند که از سال ۴۳ تا ۴۸ دانشگاه های دولتی و اغلب مؤسسات خصوصی آموزش عالی به تبعیت از دانشگاه تهران شیوه تستی را رها کردند و طرح سؤالات یک جوابی و تصحیح و محاسبه دستی را ترجیح دادند) و طرح چند گزینه ای ریخته و روی آنان بکار برند و در مدت کوتاهی (با استفاده از افراد نیمه ماهر به عنوان تصحیح کننده و بعداً با استفاده از کامپیوتر) نتایج را استخراج کرده و بر اساس بالاترین نمرات، افراد مورد نیاز دانشگاه ها را انتخاب و به کلاس ها بفرستند. این سهولت ها و محاسنی که در این روش امتحان کردن وجود داشت مسئولان انتخاب دانشجو و برگزار کنندگان امتحانات را از درک مسائل فنی بسیار جدی که در راه استفاده از این آزمونها موجود بود بازداشت و در نتیجه بی توجهی به مبانی علمی و اساس روانسنجی اینگونه آزمونها مشکلات بسیار بوجود آورد. بحث درباره مشکلات و نقایص ملاکها امتحانات ورودی و نقد علمی آنان در حوصله این جزوه نیست، ضمن اینکه هدف این مجموعه نیز نقادی امتحانات ورودی نمی باشد و اما از آنجا که آگاهی به پاره ای از مسائل مربوط به آزمون ها خود کمکی برای شناخت ماهیت آنها و در نتیجه راهنمائی برای داوطلبان در پاسخ دادن به این آزمونهاست، در این کتاب پاره ای از مسائل و مشکلات مربوط به این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم دید که چگونه نقص قواعد و قوانین آزمون سازی در پاره ای از موارد به امتحان شونده در راه رسیدن به پاسخ درست سؤالات کمک می کند. بنابراین، هدف ما در این کتاب اینست که نکاتی از فن آزمون سازی که برای داوطلب آگاهی به آنها مفید است مورد بحث قرار دهیم و با بررسی عیب و نقص سؤالات چند گزینه ای، داوطلب را برای پاسخگوئی به این گونه سؤالات آماده سازیم. تحقیقات و مطالعات گوناگون نشان داده است که آموزش فنون آزمون سازی توانایی امتحان شونده را برای پاسخگوئی به سؤالات عینی افزایش می دهد. نمونه ای از این تحقیقات، تحقیقی است که وسیله وال استرم و بئرسما انجام گرفت.

ادامه نوشته

آزمون آنلاین زیست شناسی و آزمایشگاه۱(دوم تجربی)

تعداد :به صورت تصادفی ۲۰ سؤال به داوطلب ارائه خواهد شد.

محدودیت زمان پاسخ گویی ۴۰ دقیقه است .

محدودیت تعداد دفعات آزمون وجود ندارد(داوطلب میتواند هر چند بار که بخواهد آزمون دهد) 

در بار آزمون کارنامه مجزا ارائه می گردد.

همراه با پاسخ تشریحی.

برای ورود بر عنوان آزمون کلیک کنید/ لطفا دیدگاه تون از این آزمون ثبت بفرمایید.

زیست شناسی و آزمایشگاه۱فصل۱(مولکول زیستی)

زیست شناسی و آزمایشگاه۱فصل۲(سفری به درون سلول)

زیست شناسی و آزمایشگاه۱فصل۳(سازمانبندی سلول ها)

زیست شناسی و آزمایشگاه۱فصل۴(تغذیه و گوارش)

زیست شناسی و آزمایشگاه۱فصل۵(تبادل گازها)

زیست شناسی و آزمایشگاه۱فصل۶(گردش مواد)

زیست شناسی و آزمایشگاه۱فصل۷(تنظیم محیط داخلی و دفع مواد زاید)

زیست شناسی و آزمایشگاه۱فصل۸(حرکت)

___________________

http://mostamar.ir/?p=200

کنکور عربی


تعداد :به صورت تصادفی ۲۰ سؤال به داوطلب ارائه خواهد شد.

محدودیت زمان پاسخ گویی ۴۰ دقیقه است .

محدودیت تعداد دفعات آزمون وجود ندارد(داوطلب میتواند هر چند بار که بخواهد آزمون دهد) 

در هربار آزمون کارنامه مجزا ارائه می گردد.

کنکور عربی۱ (تجزیه)

کنکور عربی۲ (ترکیب)

کنکور عربی۳ (ترجمه و تعریب)

کنکور عربی۴ (سراسری۸۸-۹۱)


http://mostamar.ir/?p=752

آزمون آنلاین دین وزندگی(2)





به همه ی دانش آموزان دوم ، سوم و چهارم پیشنهاد میدم حتماً در این آزمون که به صورت آنلاین و رایگان می باشد ، شرکت نمایند .ابتدا باید ثبت نام کنید و با نام کاربری و رمز عبور خود می توانید وارد شوید .

تعداد سؤال:به صورت تصادفی ۲۰ سؤال به داوطلب ارائه خواهد شد.

محدودیت زمان پاسخ گویی ۴۰ دقیقه است .

محدودیت تعداد دفعات آزمون وجود ندارد(داوطلب میتواند هر چند بار که بخواهد آزمون دهد) 

در بار آزمون کارنامه مجزا ارائه می گردد.

همراه با پاسخ تشریحی.

برای ورود بر عنوان آزمون کلیک کنید/ لطفا دیدگاه تون از این آزمون ثبت بفرمایید.

دین و زندگی۲درس ۱(جلوه های حکمت وتدبیر)

دین و زندگی ۲ درس ۲ ( با کاروان هستی )

دین و زندگی ۲ درس ۳ (سرمایه های انسان )

دین و زندگی ۲ درس ۴ (خود حقیقی )

دین و زندگی ۲ درس ۵ (پنجره ای رو به روشنایی)

دین و زندگی ۲ درس ۶ ( آینده روشن )

دین و زندگی ۲ درس ۷ (منزلگاه بعد )

دین و زندگی ۲ درس ۸ (واقعه بزرگ )

دین و زندگی ۲ درس ۹ (فرجام کار)

دین و زندگی ۲ درس ۱۰ (اعتماد بر او )

دین و زندگی ۲ درس ۱۱ (دوستی با حق )

دین و زندگی ۲ درس ۱۲ (فضیلت آراستگی)

دین و زندگی ۲ درس ۱۳ (زیبایی عفاف)

دین و زندگی ۲ درس ۱۴ (نظارت همگانی)

دین و زندگی ۲ درس ۱۵ (کار در نظام اقتصادی)



آزمون آنلاین دین وزندگی(3)



تعداد :به صورت تصادفی ۲۰ سؤال به داوطلب ارائه خواهد شد.

محدودیت زمان پاسخ گویی ۴۰ دقیقه است .

محدودیت تعداد دفعات آزمون وجود ندارد(داوطلب میتواند هر چند بار که بخواهد آزمون دهد) 

در هربار آزمون کارنامه مجزا ارائه می گردد.

دین و زندگی ۱-۳ (هدایت الهی)

دین و زندگی ۲-۳ (هدایت مستمر)

دین و زندگی ۳-۳ (معجزه ای از نوع کتاب)

دین و زندگی ۴-۳ (گسترده رسالت پیامبر)

دین و زندگی ۵-۳ (تداوم رسالت)

دین و زندگی ۶-۳ (جایگاه تشیع)

دین و زندگی ۷-۳ (وضع فرهنگی و سیاسی ائمه)

دین و زندگی ۸-۳ (احیای ارزش های راستین)

دین و زندگی ۹-۳ ( خورشید پنهان)

دین و زندگی ۱۰-۳ (در انتظار طلوع )

دین و زندگی ۱۱-۳ ( مرجعیت و ولایت فقیه )

دین و زندگی ۱۲-۳ ( ویژگیهای حکومت اسلامی )

دین و زندگی ۱۳-۳ ( عزت نفس )

دین و زندگی ۱۴-۳ ( زمینه های پیوند )

دین و زندگی ۱۵-۳ ( پیوند مقدس )

دین و زندگی ۱۶-۳ ( کانون مهر )

http://mostamar.ir/?p=693

 

آزمون آنلاین دین و زندگی 4 ( پیش دانشگاهی )


تعداد :به صورت تصادفی ۲۰ سؤال به داوطلب ارائه خواهد شد.

محدودیت زمان پاسخ گویی ۴۰ دقیقه است .

محدودیت تعداد دفعات آزمون وجود ندارد(داوطلب میتواند هر چند بار که بخواهد آزمون دهد) 

در هربار آزمون کارنامه مجزا ارائه می گردد.

دین و زندگی ۱-۴ ( هستی بخشی )


دین و زندگی ۲-۴ ( یگانه بی همتا )


دین و زندگی ۳-۴ ( حقیقت بندگی )


دین و زندگی ۴-۴ ( در مسیر اخلاص )


دین و زندگی ۵-۴ ( قدرت پرواز )


دین و زندگی ۶-۴ ( سنت خداوند )


دین و زندگی ۷-۴ ( بازگشت )


دین و زندگی ۸-۴ ( پایه های استوار )


دین و زندگی ۹-۴ ( برنامه ای برای فردا )


دین و زندگی ۱۰-۴ ( زندگی در دنیای امروز )


 

http://mostamar.ir/?p=699

متن عربی زیارت عاشورا


السَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبدِ الله اَلسَّلامُ عَلَیكَ یَابْنَ رَسُوْلِ الله اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا بْنَ اَمیِر المُؤمِنِیَن وَ ابْنَ سَیِدِ الوَصیّیَن اَلسَّلامُ عَلَیكَ یَا بْنَ فاطِمَةَ سَیِدَةِ نِساءِ العْالَمِینَ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا ثَارَ الله وَ اَبنِ ثَارِهَ وَالوِتْرَ الْمَوْتُورِ اَلسَّلامُ عَلَیكَ وَ عَلی الَأرواحِ الَّتِی حَلَتْ بِفِنآئِكَ عَلَیكُمْ مِنْی جَمِیعاً سَلامُ اللهِ  اَبداً ما بَقَیتُ وَ بَقِیَ الَّلیلِ وَ النَّهارُ یا اَبا عَبدِ اللِه

ادامه نوشته

عاشورا

روز دهم محرم، روز شهادت سالار شهيدان و فرزندان و اصحاب او در کربلا عاشورا در تاريخ جاهليت عرب ، از روزهاي عيد رسمي و ملي بوده و در آن روزگار، در چنين روزي روزه مي گرفتند، روز جشن ملي و مفاخره و شادماني بوده است و در چنين روزي لباسهاي فاخر مي پوشيدند و چراغاني و خضاب مي کردند.در جاهليت، اين روز را روزه مي گرفتند.در اسلام، با تشريع روزه رمضان، آن روزه نسخ شد. در فرهنگ شيعي، به خاطر واقعه شهادت امام حسين «ع» در اين روز، عظيمترين روز سوگواري و ماتم به حساب مي آيد که بزرگترين فاجعه و ستم در مورد خاندان پيامبر انجام گرفته و دشمنان اسلام و اهل بيت اين روز را خجسته شمرده به شادي مي پرداختند، اما پيروان خاندان رسالت، به سوگ و عزا مي نشينند و بر کشتگان اين روز مي گريند. امام صادق «ع» فرمود: عاشورا روزي است که حسين «ع» ميان يارانش کشته برزمين افتاد، ياران او نيز پيرامون او به خاک افتاده و عريان بودند.امام رضا «ع » فرمود: هرکس را که عاشورا روز مصيبت و اندوه و گريه باشد، خداوند قيامت را روز شادي او قرارمي دهد. امامان شيعه، ياد اين روز را زنده مي داشتند، مجلس برپا مي کردند، بر حسين بن علي «ع » مي گريستند، آن حضرت را زيارت مي کردند و به زيارت او تشويق و امر مي کردند و روز اندوهشان بود.از جمله آداب اين روز، ترک لذتها، دنبال کار نرفتن، پرداختن به سوگواري و گريه، تا ظهر چيزي نخوردن و نياشاميدن، چيزي براي خانه ذخيره نکردن، حالت صاحبان عزا و ماتم داشتن و... است.

حماسه حسینی


  «حماسه حسینی» عنوان سه جلد کتاب از استاد شهید است. این مجموعه مشتمل بر سخنرانیها و یادداشتهای ابتدایی و غیر تفصیلی استاد مطهری است که از حدود سال 1347 تا 1356 شمسی ایراد و نوشته شده و تاکنون بیش از سی نوبت به چاپ رسیده است. این کتاب با عنوان «الملحمة? الحسینیه» به عربی ترجمه شده است.

تهیه و تنظیم توسط کتابخانه مجازی نای ذی

www.nayzi.ir


دانلود نسخه جاوا, اندازه: 1?41 MB

  دانلود نسخه آندروید, اندازه: 1.35 MB

دانلود نسخه جاد مخصوص گوشیهای سامسونگ

سؤال ... ؟؟؟


خلاصه سؤال : اگر فرشتگان و پیامبران می‌‌توانند هر روز خود امام حسین(ع) را در عالم برزخ ملاقات کنند، پس چرا برای زیارت قبر ایشان به کربلا می‌‌آیند؟

پرسش کامل :
چرا فرشته‌‌ها و پیغمبران در ایام خاص می‌آیند به کربلا برای زیارت امام حسین؟ مگر امام حسین(ع) جسم خالص بود که می‌آیند برای جسمش؟ مگر حتی دیگر شهدا را نگفتند که مرده فرض نکنید، بلکه اینها زنده واقعی هستند؟ حالا فرشته‌‌ها که خود مادی نیستند می‌آیند برای زیارت جسم مادی که سال‌ها پیش از روح خودش جدا شده؟ برای زیارت امام حسین می‌توانند بروند پیش خودش... اصلاً فرض می‌‌کنیم فرشته‌‌ها اجازه ندارند بروند در محیطی که آنها در آن زندگی می‌‌کنند در آن دنیا... پیغمبرها هم نمی‌‌توانند؟ اگر نمی‌‌توانند کسی ملاقاتشان کند، پس نتیجه باید گرفت که آنها در انفرادی زندان هستند! اگر ما می‌‌رویم مثلاً کربلا فرق داریم؛ خودمان ماده هستیم پس دور از عقلانیت نیست رفتن به آن‌جا... مثلش هم همین قبله خودمان هست. ما که به کعبه سجده نمی¬کنیم ما به خدا سجده می‌‌کنیم... که اگر سجده بر سنگی که قداست دارد بزنیم، نزنیم بهتر است؛ چرا که قداست ائمه و مؤمنان بالاتر است از سنگ خام.

برای مشاهده ی پاسخ به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید :

ادامه نوشته

سر امام حسين (ع) :



پس از شهادت ابا عبدالله «ع »، سپاه کوفه قساوت و دشمني را به اوج رساندند و سر مطهر آن حضرت را از پيکر جدا کردند، سپس به دستور عمر سعد، پيکر آن امام را زير سم اسبها له کردند.اين سر مقدس، همراه سرهاي ديگر شهدا بر نيزه ها شد و در کوفه و شام و شهرهاي ديگر گرداندند تا ديگران را بترسانند.سر مطهر سيد الشهدا «ع » ماجراهاي مختلفي در حادثه کربلا دارد، اينکه سر آن حضرت را از پشت گردن مي برند، بر نيزه مي کنند، خولي سر را به خانه خويش برده در اتاقي يا تنوري پنهان مي کند، سر امام بر فراز ني در کوچه هاي کوفه قرآن تلاوت مي کند، نزد ابن زياد، بر طشت طلا نهاده مي شود، درراه شام در دير راهب سبب مسلمان شدن قنسرين مي شود، در کاخ يزيد، بر طشت نهاده نزد او مي آورند، يزيد با خيزران بر آن سر و لبها مي زند، در خرابه شام نزد رقيه دختر امام حسين برده مي شود و... هر کدام موضوعي است که دستمايه بسياري از مرثيه هاي سوزناک گشته و درباره اين وقايع، شعرها و نوحه هاي بسيار سروده اند.اين که سر مطهر کجا دفن شد، ميان محققان نظر واحدي نيست.برخي بر اين عقيده اندکه سر را از شام به کربلا آوردند و به بدن ملحق ساختند (نظر سيد مرتضي)، برخي معتقدند در کوفه، نزديک قبر امير المؤمنين «ع» دفن شد و برخي هم جاهاي ديگر راگفته اند.در شام، محلي به نام جايگاه سر مطهر معروف است که محل عبادت است. برخي هم مدفن سر را در مصر، مسجد راس الحسين مي دانند و براي کيفيت انتقال آن به آن منطقه، تاريخچه اي را ذکر مي کنند. اما مشهور آن است که سر را به کربلا آوردند و کنار پيکر دفن شد و اين را جمعي از علما در تاليفاتشان آورده اند

شروع مسابقات قرآن ومعارف اسلامی سال 92دانش آموزان سه مقطع


 

مسابقات قرآن ومعارف اسلامی سال 92 ویژه ی دانش آموزان سه مقطع تحصیلی از مورخ 18 / 8/ 92 آغاز گردیده است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شادگان مسابقات قرآن ومعارف اسلامی سال 92 ویژه ی دانش آموزان سه مقطع تحصیلی از مورخ  18 / 8/ 92  درآموزشگاه ها آغاز گردیده است وشروع مسابقات شهرستاني دردارالقران  روز۳شنبه 92/۹/12 مي باشد.جهت  اخذ جدول زمانبندی و محتوای مسابقات به فایل ضمیمه همین صفحه مراجعه فرمایید. شایان ذکر است اصل بخشنامه مسابقات بر روی سایت قرار داده شده است وجهت  کسب اطلاعات بیشتر به لینک دارالقران حضرت قائم (عج) ویا به دارالقران حضرت قائم (عج ) واقع در بازار روز مراجعه نمایید.

  فایل ضمیمه

راهنمای معلم دین و زندگی چهارم ( پیش دانشگاهی ) چاپ 92


برای دیدن محتویات کتاب اینجا را کلیک کنید

کتاب معلم(راهنمای تدریس) چاپ 92

قرآن وتعلیمات دینی پيش دانشگاهي

دروس 1، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ،8 و 9


"بانک جامع عزاداری" ویژه ماه محرم + دانلود


به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ کتاب "بانک جامع عزاداری" در سه نسخه اندروید، آیفون و جاوا ارائه شده است، این نرم افزار حاصل تلاش های مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه استان اصفهان است. این کتاب مفید و جامع تمامی موضوع های مرتبط با ماه محرم را در خود گنجانیده است و برخی از بخش های موجود در آن عبارت اند از: چهل حدیث عزاداری،  فلسفه عزاداری، عزاداری؛ بدعت یا سنت؟، سیر تاریخی عزاداری تا دوره قاجاریه، داستانهایی از گریه بر امام حسین (ع)،  نگاهی به عزاداری‌های حسینی،  گریه‌ی اشك (شعر) و ... . شما می توانید با مطالعه کتاب "بانک جامع عزاداری" به صورت کامل با فضایل و احکام عزاداری آشنا شوید.


ادامه نوشته

کور شدن با اسید مجازات اهانت به گاو + عکس


به گزارش پلیس هند سارقی که گاو دزدیده بود پس از محاکمه توسط روستائیان با تزریق اسید کور شد.

روستایی دور افتاده در شمال شرق هند، این سارق پنج سال پیش که به جرم دزدیدن گاو در همین روستا محاکمه شده بود با تزریق اسید در چشم راستش کور شده و  روستائیان خشمگین پس از ارتکاب جرم  دوباره با تزریق اسید چشم دیگرش نیز کور کردند.

این روستا در نزدیکی شهر پانتا پایتخت ایالت بیهار هند است روستائیان پس از کور کردن این سارق 46 ساله وی را به پلیس  تحویل دادند.

افسران پلیس در حال تحقیق از عاملین این رفتار غیر انسانی در این روستا هستند.

گاو نهادی  مقدس برای هندوهاست که در حدود 80درصد از 960 میلیون نفر در هند تشکیل می‌دهند و هرگونه تعرض به این حیوان  توهین به مقدسات قلمداد می شود.
______________
منبع :
 http://www.yjc.ir


تفسیر آیه 40 سوره سبأ چیست؟


آیه: «وَ یَوْمَ یَحْشُرُهُمْ جَمیعاً ثُمَّ یَقُولُ لِلْمَلائِکَةِ أَ هؤُلاءِ إِیَّاکُمْ کانُوا یَعْبُدُونَ»،[1] راجع به روز قیامت است، روز قیامت آن روزى است که تمام موجودات از جنّ و انس با هم در یک سرزمین به نام محشر برای حساب و کتاب جمع خواهند شد. موضوع آیه، پرسش پروردگار از فرشتگان و بیزارى جستن ملائکه از عبادت مشرکان است.

منظور از «یَحْشُرُهُمْ جَمِیعاً» به شهادت سیاق آیه، پرستندگان و پرستیده ­شدگان و به عبارت دیگر، بت‌‏ها و بت‌‏پرستان‌اند.

ادامه نوشته

«ماه در آب»


با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین

جدیدترین کتاب کتابخانه مجازی نای ذی که به مناسبت ایام سوگواری محرم منتشر شده بحضورتان تقدیم می گردد.

 
عنوان کتاب : «ماه در آب»
نویسنده: دکتر محمد رضا سنگری
انتشارات : مدرسه
درباره کتاب:
متن کتاب روان؛ زیبا ؛ ادبی و واقعا تأثیر گذار است.
شیوه ی داستانگونه آن و نگاه زیبایش به زندگانی قمر بنی هاشم در خور تحسین است.
بی شک این نوشته تنها و تنها کار دل است که بر دل تمامی خوانندگانش مینشیند.

دانلود نسخه جاوا, اندازه: 1?41 MB

  دانلود نسخه آندروید, اندازه: 1.35 MB

دانلود نسخه جاد مخصوص گوشیهای سامسونگ



سؤالات درس 3 و 4 دین و زندگی (1)



به دلیل درخواست دانش آموزان عزیز سال اول

نمونه دولتی امام صادق (ع) ، فایل محتوی

سؤالات درس های سوم و چهارم قرار داده شد !

دریافت فایل

دلیل حرمت صدقه بر اهل بیت ( علیهم السلام )


دلیل حرمت صدقه به اهل بیت(ع) چیست؟ آیا حدیثی در این زمینه وجود دارد؟

در تعالیم و آموزه‌های قرآن و حدیث، صدقه دارای جایگاه و ارزش فراوانی است. و از چیزهایی است که دین اسلام به آن اهميت فراوان داده و به مناسبت‌های مختلف و بهانه‌های گوناگون به آن سفارش کرده و اهميت آن‌را تبيين نموده است.
اما آنچه از روایات در مسئله حرمت صدقه بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) استفاده می‌شود؛ این است که مردم در بیشتر موارد، اجناسی را که دیگر نیازی به آن نداشته و ندارند به عنوان صدقه به دیگران می‌دهند که در حقیقت صدقات، حکم ضایعات را دارد؛ و به تعبیر روایت چرک دست است؛ از این جهت اموال این چنینی سزاوار خاندان با شرافت پیامبر(ص) نیست. روایت در این زمینه می‌فرماید: «لَا تَحِلُّ الصَّدَقَةُ لِي وَ لَا لِأَهْلِ بَيْتِي إِنَّ الصَّدَقَةَ أَوْسَاخُ‏ النَّاس»؛‏[1] صدقه برای من و اهل بیتم حلال شمرده نشده؛ به دلیل آن‌که صدقه چرک دست است. «وَ لَمْ يَجْعَلْ لَنَا فِي سَهْمِ الصَّدَقَةِ نَصِيباً أَكْرَمَ اللَّهُ رَسُولَهُ (ص) وَ أَكْرَمَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ أَنْ يُطْعِمَنَا مِنْ أَوْسَاخِ‏ النَّاس‏»؛[2] خداوند برای ما در صدقات سهمی قرار نداد؛ زیرا خداوند پیامبر و خاندانش را گرامی و عزیز داشت از این که از چرک دست مردم ارتزاق کنیم.
ادامه نوشته

اسلم


به قول نير اسلم اسلم بن عمرو ترکي از غلامان امام حسين عليه السلام بود. که او را به فرزندش حضرت علي بن الحسين عليه السلام بخشيد. احتمالا منظور طبري از سليمان «اسلم» باشد.اسلم از مدينه تا مکه و کربلا به همراه امام عليه السلام مهاجرت کرد تا اين که در روز عاشورا بعد از جهادي سخت جمعي از دشمنان را به هلاکت رسانيد و خود نيز به شهادت رسيد. او در روز عاشورا از حضرت امام حسين عليه السلام اجازه جهاد خواست، آن حضرت فرمود از امام سجاد عليه السلام اجازه بگير، او از حضرت امام زين العابدين عليه السلام اجازه گرفت و اهل حرم را وداع کرد و عازم ميدان شد . او بعد از نبردي سخت، به خدمت امام سجاد عليه السلام بازگشت، چون آن حضرت نگران غلامش بود و حتي پرده خيمه را کنار زده و نبرد او را نظاره مي کرد، اسلم دوباره از آن حضرت وداع کرده و براي دومين مرتبه عازم ميدان شده و جهاد سختي کرد و بعد از مدتي بر اثر جراحات زياد و شدت عطش بر زمين افتاد. حضرت سيدالشهداء عليه السلام چون عقاب بر سر او حاضر شده و از اسب فروآمد و بر او گريست و چهره مبارک خود را بر گونه او گذاشت، اسم هنوز رمقي در جان داشت، چشم گشود، تبسمي کرد و گفت: کيست مثل من که فرزند رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم صورت به صورت من نهاده است؟ آن گاه جان به جان آفرين تسليم کرده و به شهادت رسيد.

فرا رسیدن ماه محرم تسلیت


محرم آمد و ماه عزا شد
مه جانبازی خون خدا شد
جوانمردان عالم را بگویید
دوباره شور عاشوار به پا شد
فرا رسیدن ماه محرم تسلیت 


80057_614.jpg

سيد بن طاووس

رضي الدين علي فرزند موسي بن طاووس از زهاد و علماي بنام اسلام است. وقتي مستنصر عباسي از وجود شخصيت او آگاه شد، از وي خواست مفتي اعظم مملکت اسلامي شود و مردم را در امور ديني فتوا دهد. رضي الدين دعوت خليفه را رد کرد و به دنبال آن از قبول منصب نقابت نيز خودداري کرد. رضي الدين پس از مدتي اقامت در حله با زن و فرزندان خود به نجف اشرف مشرف شد و سه سال در آنجا با حالت انزوا و گوشه گيري به سر آورد آنگاه به کربلا رفت و سه سال هم در آن جا اقامت گزيد. سيد بن طاووس از جمله کساني است که به عاشورا و قيام حسيني از منظر عرفان، نظر انداخته است.سيد بن طاووس، در مبناي انديشه ي عرفاني خود درباره ي عاشورا مي نويسد: «و چون بينند که زندگي دنيا، آنان را از پيروي خواسته ي خداوند مانع است و ماندن در اين عالم، ميان آنان و بخشش هاي خداوند، حايل است؛ بي تأمل، جامه ي ماندن از تن برکنند و حلقه بر درهاي ديدار بکوبند و از اين که در راه رسيدن به اين رستگاري تا سرحد جانبازي فداکاري مي کنند و خود را در معرض خطر شمشيرها و نيزه ها قرار مي دهند، لذت مي برند. مرغ جان مردان صحنه ي کربلا در اوج چنين شرافتي به پرواز درآمد که براي جانبازي، از يکديگر پيشي مي گرفتند و جانهاشان را در برابر نيزه ها و شمشيرها به يغما مي دادند».


شام


شام به سرزمين منطقه سوريه، فلسطين، لبنان، اردن و اطراف آنها گفته مي شده است. شامات هم مي گويند.اين سرزمين در صدر اسلام فتح شد و معاويه در دوره عثمان والي آنجا بود و امويان از آن پس بر آن منطقه استيلا يافتند و از حکومت مشروع علي «ع» سر برتافتند. دمشق، پايتخت امويان بود.يزيد هم آنجا حکومت مي کرد. اهل بيت سيد الشهدا «ع» پس از واقعه کربلا که به اسارت دشمن در آمدند، ابتدا به کوفه و از آنجا به شام برده شدند و چند روزي در دمشق اقامت کردند.ديدارشان با يزيد در دار الخلافه در همين شهر بود که حضرت زينب و امام سجاد «ع» در بارگاه يزيد خطبه خواندند و يزيد را رسوا ساختند. قبر حضرت زينب و رقيه که هر دو بصورت حرم و زيارتگاه شيعه است، در شام است.قبر رقيه نزديک مسجد جامع دمشق و حرم حضرت زينب در زينبيه، بيرون از دمشق است. سفر به شام براي اهل بيت حسين «ع » بسيار تلخ و مصيبتهاي دوران اسارت در اين ديار، برايشان از سختترين مصيبتها بوده است.وقتي از امام سجاد پرسيدند: در سفر کربلا، سختترين مصيبتهاي شما کجا بود، سه بار فرمود: «الشام، الشام، الشام».

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز دانش‌آموز

 

آفتاب:  علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت 13 آبان روز دانش‌آموز پیامی صادر کرد؛ در این پیام آمده است:
«فرزندان عزیزم! من به شما فرزندان سرزمینم افتخار می‌کنم به شما که از تبار آزادگان و نام آوران تاریخ سرزمین بزرگمان ایران اسلامی هستید؛ شما را بزرگ می‌شمارم که طلایه‌داران گهواره‌ای دیروز امام روح الله(ره) و سربازان امروز امام خامنه‌ای هستید.
من به شما می‌بالم که در جستجوی فهم درست زندگی در مسیر روشن ایمان گام بر می‌دارید، دشنام به شب و نفرین به ستم و انتظار نور و امید را از کتاب انقلاب اسلامی فرا گرفتید؛ من شما را  می‌ستایم که درس ظلم‌ ستیزی را از سرور شهیدان عالم حضرت سید الشهدا(ع) به درستی آموخته‌اید.
من به شما افتخار می‌کنم که در روزهای سخت مبارزه با استکبار با مشت‌های گره کرده همچون صنوبران تناور ایستادگی کردید، یاران صدیق شما با خون سرخ خود در کف خیابان‌ها، طاغوت را سرنگون کردند و و دیگر یاران مومن و با وفایتان هیمنه سالیان سال قلدری و خوی مستکبری را شکستند.
گوش به فرمان  ولایت  همچنان پرتوان و پرنشاط در صحنه باشید که فتح و ظفر نزدیک است؛ روزتان مبارک، چشمانتان پر از امید و روشنایی».

________________

منبع :

http://aftabnews.ir


پول با بركت


حضرت حاج آقاسيد وليّ الله طبسي رضوان الله تعالي عليه  فرمودند: 

در اواخر دولت عثماني كربلا غرق در بلا و ابتلا و گرفتاري بود و اهالي آن با حكومت (در واقعه حمزه بيك كه معروف بود) در مجادله بودند.

من با چند سر عائله در نهايت فقر و سختي بسر مي برديم . ضمناً هر هفته عصرهاي جمعه روضه مان ترك نمي شد و هر چه كه مي توانستم و اقتضاي حال بود و لو خرما به مجلس مي آوردم . يك هفته اي قدري خرماي زاهدي براي مجلس ذخيره كرده بودم ، از قضاء چند نفر از اعراب توابع كربلا كه از ترس جنگ به  آقا حضرت عباس (ع) پناهنده شده بودند، مهماني به منزل ما آمدند. (چون خانه ما در جوار آن حضرت بود). در خانه چيزي نبود مجبور شدم با خرماهاي زاهدي از آنها پذيرائي كنم .

 

 46.jpg


ادامه نوشته

آزمون فلسفه اسلامی آبان ماه 92


آزمون مستمر فلسفه ی اسلامی  آبان ماه 92

دبیرستان ولایت شادگان

.

.

.

دریافت فایل