سؤالات آزمون پیامهای آسمان نهم
باسمهتعالی
سؤالات آزمون پیامهای آسمان سال نهم، آموزشگاه نمونه
دولتی آیت الله حسینی قمی(ره) شهرستان شادگان
آزمون در یکشنبه، 22 / 9 / 94 برگزار شد.
درسهای 5 ، 6 و 7 کتاب پیامهای آسمان نهم
باسمهتعالی
سؤالات آزمون پیامهای آسمان سال نهم، آموزشگاه نمونه
دولتی آیت الله حسینی قمی(ره) شهرستان شادگان
آزمون در یکشنبه، 22 / 9 / 94 برگزار شد.
درسهای 5 ، 6 و 7 کتاب پیامهای آسمان نهم
باسمهتعالی
سؤالات آزمون دین و زندگی(3) دبیرستان شهید ممبینی شهرستان شادگان
تاریخ برگزاری آزمون سهشنبه 24 / 9 / 94 تایم بعد از ظهر ( سوم تجربی و ریاضی)
هدیه دریافت فایلها
صلوات بر محمد و آل محمد است.
.
.
.
« اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم »
يکي از کساني که ادعاي مهدويّت داشت و شهرت فراوان به دست آورد، عبداللّه مهدي بنيان گذار سلسله فاطميان (عبيديان) شمال آفريقا است. ابوعبداللّه شيعي در شمار پيروان عبيداللّه مهدي جاي داشت. به سود وي تبليغ مي کرد و همواره مردم را به نزديک بودن ظهور مهدي بشارت مي داد. او معمولاً چنان ادعا مي کرد که مهدي از مغرب (تونس) ظهور خواهد کرد. مهدي و ابوعبداللّه مدتي زنداني شدند. ابوعبداللّه پس از آزادي، آشکارا عبيداللّه را همان مهدي موعود خواند. عبيداللّه، با اين ادعا، در سال 297 حکومت فاطميان را بنيان نهاد. فاطميان مصر با قرمطيان ارتباط نداشتند؛ هر چند بني عباس، براي تضعيف فاطميان، قرامطه و کردار، آنان را به فاطميان نسبت مي دادند. وقتي ادعاي مهدويّت عبيداللّه با موفقيت روبه رو شد، شهر «مهديه» را در نزديک قيروان بر پا ساخت. «مهديه» در سراسر افريقا بي نظير مي نمود و بسيار مستحکم بود. به تدريج موفقيت هاي عبيداللّه فزوني يافت و مردم بسيار پيرامونش گرد آمدند. او سرانجام در 344 ق در گذشت. پس از عبيداللّه، فرزندش خود را «القائِمُ بِاَمْرِاللَّهِ» ناميد و با ادعاي مهدويّت بر تخت فرمانروايي تکيه زد. پس از او فرزندش اسماعيل با ادعاي مهدويّت حکومت پدر را استمرار بخشيد. وقتي اسماعيل در گذشت، ابوتميم معزّ بن منصور بن قائم بن مهدي بر تخت مهدويّت نشست!!!
باسمهتعالی
جزوهی درسهای 6 و 7 کتاب دین و زندگی(3)
ویژهی دانشآموزان سال سوم متوسطه شهرستان شادگان
دبیرستانهای: نمونه دولتی امام صادق(ع) و شهیدممبینی
.
.
.
یادآوری : این جزوه فقط در اختیار عزیزان فوق الذکر، قرار خواهد گرفت!
دانشآموزان عزیز و گرامی، با قرار دادن شماره همراه ( موبایل ) خود به صورت
خصوصی، رمز فایلها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
رمز حذف گردید....
بفرمایید ادامه مطلب
در قرآن کريم درباره مسائل آينده دوران، حوادث آخر الزّمان، و استيلاي خوبي و خوبان بر جهان، و حکومت يافتن صالحان گاه به اشاره و گاه به تصريح سخن گفته شده است. اينگونه آيات را مفسّران اسلامي، طبق مدارک حديثي و تفسيري، مربوط به مهدي (عج) و ظهور آخر الزّمان دانسته اند. آيات ديگري در همان قرآن کريم هست، که به جنبه حضور ولايتي مهدي (عج) اشاره بلکه در اين باره صراحت دارد. در شرح و تفسير آيات، به احاديث نبوي، و سخنان امام علي عليه السّلام و ديگر أئمّه طاهرين عليهم السّلام، و ساير علماء و محدّثان و بزرگان اسلام، استناد گشته است. شايد کتاب تفسيري، از تفاسير عالمان شيعه يافت نشود که در آن، به مناسبت آيات ياد شده، سخني از مهدي (عج) و مسائل آن امام به ميان نيامده باشد. براي آگاهي بيشتر در زمينه آيات قرآني مربوط به موضوع مهدويّت مي توانيد به کتاب «ألْمُحَجََّة، فيما نَزَلَ فِي الْقائِم الْحُجَّة» تأليف عالم بزرگ، «سيد هاشم بحراني»، مؤلّف تفسير عظيم، «البرهان» مراجعه کنيد، در اين کتاب به بررسي 120 آيه از قرآن کريم که درباره اين موضوع مي باشد، پرداخته شده است.
باسمهتعالی
آزمون دین و زندگی(3) آذر ماه 94 ، سوم تجربی
دبیرستان نمونه دولتی امام صادق(ع) شهرستان شادگان
دوشنبه : 16 / 9 / 94 ، درسهای 4 تا 6 ( دو نمونه سؤال )
باسمهتعالی
سؤالات امتحانی مستمر درس پیامهای آسمان سالنهم
آموزشگاه نمونه دولتی آیت الله حسینی قمی(ره)
آزمون 12 نمرهای مه روز شنبه: 14 / 9 / 94 برگزار شد.
دانشآموز محمدرضا غبیشاوی، کلاس نهم 3
نمره کامل از آزمون را کسب کرد. آقا محمدرضا،
خدا قوّت...إنشاءالله همیشه موفّق باشی.
باسمهتعالی
با سلام خدمت تمامی عزیزان سال نهم ، متوسطهی اول
شما میتوانید برای این که مطالب پیامهای آسمان را بهتر فرا
بگیرید، جزوه حاضر را دانلود نمایید.یادآوری میکنم سؤالات
این جزوه درسهای 3 ، 4 و 5 را شامل میشود.
غيبت صغري مرحله اوّل امامت حضرت مهدي عليه السلام بوده است. از ابتدا چنين مقدّر بوده که آن حضرت پس از رسيدن به امامت، بايستي بلافاصله از ديد عمومي پنهان شود و در ظاهر از آنچه در جامعه رخ مي دهد، فاصله بگيرد؛ هر چند در واقع او از نزديک همه وقايع را احساس و ادراک مي کند. بايد توجه داشت که اگر آن غيبت، يکباره رخ مينمود ضربه سنگيني به پايگاه هاي مردمي و طرفداران امامت وارد مي شد؛ زيرا مردم قبل از آن با امام خود ارتباط داشتند، در مشکلات به او رجوع مي کردند و اگر ناگهان امام غايب مي شد و مردم احساس ميکردند که ديگر دسترسي به رهبر فکري و معنوي خود ندارند، ممکن بود - همه چيز از دست برود و آن جمع به تفرقه دچار شوند! بنابراين لازم بود که براي «غيبت تامه» زمينه سازي شود تا مردم به تدريج با آن خو بگيرند و خود را بر اساس آن بسازند. با غيبت صغري در واقع اين زمينه سازي صورت گرفت، در اين زمان امام مهدي عليه السلام ازديدهها پنهان بود؛ ولي ايشان از طريق نمايندگان، وکيلان و ياران مورد وثوق با شيعيان خود ارتباط داشتند. ولي رفته رفته با به وجود آمدن آمادگي - پس از گذشت مدت 69 سال - به دستور خداوند آن حضرت در پرده پنهان زيستي تمام و کامل قرار گرفتند.
باسمهتعالی
سؤالات آزمون مستمر دین و زندگی(2) درسهای 5 تا 7
دبیرستان نمونه دولتی امام صادق(ع) شهرستان شادگان
آذرماه 94 ، کلاس دوم ریاضی / دوشنبه: 9 / 9 /94
از رهبران بر حق است که به حمايت از حضرت مهدي (عج) خروج مي کند. امام صادق عليه السّلام در ضمن روايتي فرمود: «سفياني و خراساني و يماني در يک سال و در يک شهر و در يک روز خروج مي کنند و هيچ پرچمي مانند يماني به هدايت نزديکتر نيست، زيرا يماني مردم را به حق دعوت مي کند(اعلام الوري، ص 429).
بحث «رجعت» از مباحث مهم اعتقادي شيعه است که با فرهنگ مهدويّت نيز ارتباط تنگاتنگي دارد. واژه «رجعت» در کتاب هاي لغت به معناي «بازگشت» است؛ يعني، برگشتن به جايي که پيش تر در آنجا بوده است.معناي اصطلاحي «رجعت» عبارت است از: بازگشت دو گروه از مردگانِ مؤمنان محض و کافران محض - به همان صورت هايي که در گذشته بودند - به دنيا تا پس از ظهور حضرت مهدي عليه السلام و قبل از قيامت مؤمنان از برپايي حکومت جهاني عدل شاد گردند و کافران از ذلت و حقارت ستمگران متألم شوند. ناگفته نماند که برخي رجعت را به ظهور حضرت مهدي عليه السلام و بازگشت دولت آل محمدصلي الله عليه وآله تأويل کرده و بازگشت خود ائمه عليهم السلام را با بدن هاي ظاهريشان منکر شده اند.
باسمهتعالی
سؤالات آزمون مستمر دین و زندگی سال چهارم ( پیشدانشگاهی )
درسهای 1 تا 4 ، کاملاً تستی، چهارم تجربی 1 ، شهید ممبینی
پنجشنبه 5 / 9 / 94
« فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءكُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ... »
بگو : بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و خودمان و خودتان جمع شویم.
این آیه به آیه ی مباهله معروف است. مباهله یعنی تضرع دو گروه مخالف یکدیگر به درگاه خدا و تقاضای هلاکت طرف مقابل. مسیحیان نجران هیأتی فرستادند و پیامبر (ص) همراه علی (ع)، فاطمه (س) و دو کودک حسن و حسین (ع) آمدند مسیحیان با دیدن آن جمع، از مباهله اعلام انصراف کردند و حاضر به مصالحه شدند، مصداق « انفسنا» علی (ع) است که همچون جان پیامبر بود.
« وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ »
همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید.
امام علی (ع) فرمود : « قرآن، حبل الله است.» و امام صادق (ع) فرمود: « ما اهل بیت حبل الله هستیم» قرآن و اهل بیت، جلوهی جمال الهی در دو قالب هستند؛ یکی به صورت کتاب و دیگری الگوی عملی آن کتاب. از قرآن و اهل بیت (ع) درس زندگی بیاموزیم تا کامیابی در دنیا و آخرت را در آغوش گیریم.
از القاب امام زمان (عج) است، به معني انتظار برده شده که همه خلائق پيوسته منتظر مقدم اويند. از امام باقر عليه السّلام سؤال شد که چرا امام عصر (عج) را «منتظر» گويند؟ امام عليه السّلام فرمود: «زيرا براي او غيبتي طولاني است که روزهايش بسيار است، افراد مخلص و پاک در انتظارش به سر مي برند. ولي افراد شکّاک و مردّد او را انکار مي کنند، و منکران نامش را به مسخره مي گيرند و تعيين کنندگان وقت بسيارند، عجله کنندگان در او به هلاکت مي رسند، مسلمانان در مورد او نجات مي يابند».
وَقَالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِي أَصْحَابِ السَّعِيرِ
کافران پس از گرفتار شدن در عذاب به خطای خود اعتراف می کنند و می گویند : « اگر سخن حق را می شنیدیم و اهل اندیشه بودیم گرفتار عذاب نمی شدیم»
اعتراف تلخ کافران، می تواند مربوط به دنیا و آخرت باشد زیرا زندگی بدون خدا و دور از حق، دنیا را هم به جهنم تبدیل می کند.
اين سؤال بين جمعي از محدّثان و راويان مطرح است که آيا تلفّظ به نام مقدّس حضرت قائم (عج) جايز است يا خير؟ مشهور بين جمعي از محدّثان و راويان آن است که تکلّم به نام اصلي امام عصر (عج) حرام است. ولي تلفّظ به القاب آن حضرت مانند مهدي، حجّت، قائم و... حرام نيست. حال اين سؤال مطرح است که آيا اين حکم مخصوص زمان غيبت صغري بوده است يا در هر زمان و مکاني، تا موقعي که آن حضرت ظهور کند، حرام است؟ و يا اينکه حرمت تلفّظ نام مقدّس آن حضرت بستگي به موارد خاصّي مانند تقيّه و ترس دارد که اگر موارد ترس و تقيّه نباشد جايز است؟ و آيا اين مسأله اختصاص به حضرت حجّت (عج) دارد يا درباره ي ساير ائمه عليهم السلام نيز جاري است؟ دانشمند معروف شيعه شيخ حرّ عاملي در کتاب «وسائل الشيعه» مي گويد: «در مورد تقيّه و خوف، تلفّظ به نام آن حضرت حرام است و در غير موارد تقيّه و خوف حرام نيست».
سؤالات آزمون دین و زندگی(3) آذرماه 94
درسهای 4 و 5 ، دبیرستان شهیدممبینی شادگان
تاریخ 3 / 9 / 94 ، سه شنبه
برای مشاهده نمرات بفرمایید ادامهی مطلب: